Els alumnes que avui no els hi tocava exposar, hem avaluat als companys que sí havien de fer-ho, destacant allò que millor havien fet a l'exposició, lo pitjor i finalment posar una nota numèrica. Els paràmetres de correcció que havíem de tindre en compte eren els següents:
- Objectiu de l'exposició (clar, confús, adequat a l'auditori,...)
- Introducció (atraient, interessant, engrescadora, neutra, ...)
- Selecció i ordenació de les idees (ordenada, embrollada, congruent, molt clara, ...)
- Exemplificació (clarificadora, explicativa, il·lustrativa, inconnexa, ...)
- Conclusió (resumeix, fixa la idea central, incitadora, provocadora, ...)
- Temps (adient, massa llarg, curt, ...)
- Llenguatge corporal (natural, molt exagerat, no sap què fer amb les mans, mira el públic, ...)
- Veu (entonació encertada, volum adequat, velocitat, pauses, vocalització i articulació, ...)
- Actitud (registre, sentit de l'humor, anècdotes, al·lusions personals, ...)
- Correcció lingüística (pronunciació, lèxic, morfosintaxi,...)
- Adequació del recurs tecnològic escollit a l'objectiu que es vol aconseguir (motivar, il·lustrar, explicar, esquematitzar,...)
- Ús correcte del recurs en el context en què s'ha de fer servir (densitat d'informació, colors, mides del text, animacions, ...)
- Coherència en l'ús combinat dels diversos mitjans (oral, escrit, gràfic, audiovisual, ...)
Avui en concret han exposat a segona hora:
- David Catchot i Juan Antonio León, amb el tema: La pobresa a Amèrica Llatina
- Anna Díaz i Cristina Cazador, amb el tema: Sabadell, abans i ara
- Aina Romero i Tamara Herrera, amb el tema: Festes populars a Barcelona
- Marina Parras i Esther Ruiz, amb el tema: Les coves de Gavà
No hay comentarios:
Publicar un comentario